۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۵۱

روخوانی «جوانمرد، نام دیگر تو» توسط شهرستانی/ بهشتی از آیین فتوت می‌گوید

روخوانی «جوانمرد، نام دیگر تو» توسط شهرستانی/ بهشتی از آیین فتوت می‌گوید

میکائیل شهرستانی همزمان با میلاد حضرت علی(ع) کتاب «جوانمرد، نام دیگر تو» را در موزه ملک روخوانی می‌کند و سیدمحمد بهشتی نیز در همین مراسم درباره فتوت و آیین جوانمردی سخن می‌گوید.

رضا دبیرنژاد، رییس کتابخانه و موزه ملک در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر گفت: دوم خردادماه و همزمان با میلاد خجسته حضرت علی(ع)، میکائیل شهرستانی از چهره‌های تئاتری کشورمان کتاب «جوانمرد، نام دیگر تو» نوشته عرفان نظرآهاری را روخوانی می‌کند. نظرآهاری، نویسنده کتاب نیز در این مراسم حضور دارد و درباره آیین فتوت و جوانمردی سخن می‌گوید.

به گفته دبیرنژاد، کتابخانه و موزه ملک از دوسال پیش تاکنون همزمان با میلاد امیرالمومنین(ع) به معرفی بخشی از فتوت‌خوانی‌ها به مخاطبان خود پرداخته و امسال هم طبق روال دو سال گذشته به این مقوله می‌پردازد از این روست که کتاب «جوانمرد، نام دیگر تو» روخوانی می‌شود. در این کتاب، سخنان ابوالحسن خرقانی، روان و تا اندازه‌ای امروزی شده است.

سیدمحمد بهشتی، رییس پیشین سازمان میراث فرهنگی و همچنین بنیاد فارابی نیز درباره فتوت و جوانمردی سخن می‌گوید. این مراسم، دوم خردادماه ساعت 16 در موزه ملک به نشانی خیابان امام خمینی(ره)، خیابان ملل متحد(باغ ملی) برگزار می‌شود.

 

 

 

کد خبر 2057089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha